Kofanger eller baghjul
Kofanger eller baghjul.
Se på dig selv og din arbejdsdag.
Forestil dig, du er en bildel – hvilken del er du?
Hvorfor nu tage stilling til den slags?
Hvorfor er der forskel på, om man ser sig selv som flødefarvet læderindtræk eller en nypudset forrude frem for omsorgsfuld eller klarsynet?
Hvorfor overhovedet jagte sin evne til at tænke i nye billeder?
Fordi kreativiteten er kommet for at blive.
Fordi vi ikke kan komme uden om den.
Det største uopdagede område, der er tilbage på jorden, ligger mellem vore ører. Hvad udadtil tabes skal indadtil vindes. Landvinding og opdagelsesrejser foregår i dette århundrede i hjernen. Vi må udforske og udvikle vore evner til at se og tænke i nye muligheder. I Tango Consult tror vi på de vilde ideer, de underfundige indfald, de pludselige åbenbaringer. Ikke som løsrevne morgenlys, men som det råmateriale, der skal til, for at mennesker og organisationer bevæger sig i nye retninger. En af vores nyeste idéer, giver vi gerne videre her. Sluk mobilen, lav en stor kande dampende varm kaffe, finde en god stol i et uforstyrret hjørne og læs bogen ‘Creative Man’ fra Institut for Fremtidsforskning.
Ifølge bogens fremtidsvision er vi på vej ind i det kreative eller det skabende menneskes tidsalder. I Creative Man’s tid. Creative Man tilpasser sig ikke til verden. Han skaber verden, så den bliver bedre for ham selv og andre. Han behersker det kommende århundredes to nøglekompetencer:
- evnen til at skabe ideer
- evnen til at omsætte dem til brugbare løsninger
Det skabende menneske kan tænke og handle både i kreative processer, hvor nye ideer opstår og i innovative processer, hvor nye ideer bliver ført ud i praksis.
Vi bliver, hvad vi tænker. Nye veje kræver nye tanker.
Start med at se på dig selv som en bildel – hvad ser du?
Kontakt | Til toppen af siden |